Ormbiten

I eftermiddags kom våran svarta lilla katt in med en riktig dunderklump till tass och även benet upp till armbågen var ordentligt svullet. Jag kastade mig på telefonen efter att ha undersökt benet och ringde en veterinär. I Hallsberg hade de tydligen slutat för dagen för den enda telefon jag kunde ringa på var tydligen jourtelefonen. I Askersund svarade de dock efter ett par försök och veterinären förklarade att det inte var allvarligt.
Troligen hade Yoshi blivit biten av en huggorm, därav svullnaden, men att det inte var någonting som katter rent generellt blir jättedåliga av. Det var ingen panik att åka in med honom till henne utan vi skulle avvakta och om hans allmäntillstånd försämrades skulle vi i så fall åka in med honom antingen på måndag morgon eller till Linköping om det blev väldigt akut i helgen. Ikväll mår han dock hur bra som helst och svullnaden har lagt sig lite. Husarrest i några dagar dock, till Yoshis stora förtret.

Idag städade vi i ordning i stallet inför nästa helgs inflyttning. Plockade ur boxen och plockade undan grejer. Boxen är i den delen av stallet som jag inte använder. Då stallet är tvådelat med en smal gång i mellan så använder jag den ena stalldelen med två boxar i till mina hästar. Det är den delen som är närmast hagen av bekvämlighetsskäl och dessutom för att utrymmet i stallgången är väldigt mycket större än i den andra delen även om den inte är speciellt liten den heller. Hästarna i de olika delarna kan dock titta på varandra genom ett normalstort dörrhål så helt avskärmade är de absolut inte.
Det ska bli kul med lite aktivitet i stallet förutom min egen nu och framöver. Det kan allt kännas lite ensamt ibland både i stallet och ute på ridturerna även om jag sitter och talar med Bellan när vi rider ut som om ingenting. Om någon skulle råka höra skulle de förmodligen undra vad det är för fel på mig. 

Nu är det sängen nästa. Upp tidigt i morgon för ytterligare en jobbarhelg. Därefter är jag faktiskt ledig två helger i rad vilket ska bli så skönt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0