Grävlingar

Helt kanonväder idag om man bortser från att det blåser en del och vad gör jag? Jo, jag gör inte ett skit och ska strax åka iväg och jobba.
Ingen ridning idag, ingenting ta det lugnt och framför allt ingen marken för min del. Det är väl ingen större katastrof men det är tråkigt då jag hade planerat att köpa på mig den vanligaste ovh viktigaste, strumpor. Dessutom är det tradition att gå runt Askersunds torg ch glutta på allt krimskrams och skit som folk vill sälja. Oftast hittar man inte ett dugg mer än bra-och-ha-grejer.

Vattenfall håller på och gräver ner elledningen här hemma och därmed håller på och gräver upp våran gräsmatta. Jag är tacksam för att de inte använder sig av mågra maskiner som kör sönder allt i dess väg utan faktiskt gräver ett tunt dike för hand.
Så våran trädgård är för tillfället full av sladdar och plast plus ett gäng elgubbar. Jag funderade på om det var snofsigt och inte erbjuda dem någonting och dricka i värmen men kom snabbt på mig själv med att "det får de faktiskt se till att ha med till jobbet själva". Det får ju jag göra.

Nu hålls jag och lagar lunch till mig själv. Kokt broccoli, ett litet gäng fusilli och stekt sprödbakad torsk. Härlig blandning, jag vet, men jag tycker det är grymt fint!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0