Burr

Det har varit några kyliga dagar nu. Visserligen är det idag bara första April men snö och minusgrader efter dagar med över femton plusgrader är inte okej.

Som det visat sig så behöver jag inte flytta på mig så långt när det gäller jobbet. Jag blir kvar i hemtjänsten där jag vill vara dock i en annan grupp än nu. Däremot är det också en toppengrupp som jag är himla glad att hamna i.
Det känns så jäkla skönt att de faktiskt lyssnade på mig när jag ringde och talade om hur jag kände. De lyssnade bara inte med ena örat utan det hände faktiskt någonting också.

Bellan och jag är i hårdträning nu. Ja, hon måste komma i form och jag måste komma i rid-form. Det går bättre och bättre och verkligen framåt nu. Det syns på henne att vi tränat på riktigt nu. Magen har minskat, fläsket bakom bogbladen minskar och hon börjar få muskler.
Vi har en del mål i sommar och i höst som vi kämpar mot nu. Det första vi måste klara av innan de målen är helt i sikte är transporteringen. Träna, träna, träna och tacksam är jag för vänner som vill ställa upp och hjälpa till med träningen.
Så fort vi kan det någolunda sätter vi upp målen. Målen för tillfället är som sagt transportträning men även att komma i form och hoppa högre banor än förra året. Även om vi inte siktar på de specifika målen i sommar måste vi ändå komma i form och träna ordentligt. Det är en förutsättning.

Nu är jag hemma på timmar så det blir att äta en bit nu och sedan vila en stund. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0